Linie EGYPTAIR zamówiły podczas Paris Air Show 2025 kolejnych sześć airbusów A350-900. Dostawy tych maszyn rozpoczną się w 2028 roku.
Podpisana umowa w Paryżu zwiększa łączną liczbę zamówionych przez linię A350-900 do 16 sztuk. Dostawy wcześniej zamówionych A350 rozpoczną się jeszcze w tym roku, a konkretniej w ostatnim kwartale br.
- Nieustannie pracujemy nad modernizacją naszej floty i zapewnieniem pasażerom bardziej komfortowych i zoptymalizowanych warunków podróży. Współpraca z Airbusem opiera się na wieloletnich relacjach, które trwają od dziesięcioleci i charakteryzują się wieloma udanymi transakcjami i strategicznymi partnerstwami w sektorze lotniczym. Dzisiejsze ogłoszenie odzwierciedla nasze zaangażowanie w integrację samolotów nowej generacji z naszą flotą. Umożliwi nam to także zaspokojenie rosnącego popytu na podróże długodystansowe – powiedział kapitan Ahmed Adel, prezes i dyrektor generalny EGYPTAIR.
Umowa ta umożliwia EGYPTAIR kontynuowanie strategii rozwoju międzynarodowych tras długodystansowych przy użyciu bardziej paliwooszczędnych i ekologicznych, umożliwiających obsługę z Kairu tras do Ameryki Północnej i Azji bez międzylądowania. Egipska linia skonfiguruje swoje A350-900 na 340 foteli w układzie kilku klas podróży.
- To już drugie zamówienie EGYPTAIR na samoloty A350, a decyzja ta świadczy o wartości, jaką zapewnia ten model. A350 ma stać się filarem działalności EGYPTAIR i oczekujemy, że samoloty te odegrają kluczową rolę w dalszym sukcesie, rozwoju i dążeniu linii lotniczej do dekarbonizacji – powiedział Benoît de Saint-Exupéry, wiceprezes Airbusa ds. sprzedaży samolotów komercyjnych.
Równolegle z samolotami EGYPTAIR zamówiły od firmy Rolls-Royce dodatkowe 12 silników Trent XWB-84, które będą napędzać zamówione A350-900. Dzięki temu łączna liczba zamówionych silników Trent XWB-84 wzrosła do 32. Podczas Paris Airshow obie firmy podpisały także umowę serwisową TotalCare dla całej floty A350.
Flota EGYPTAIRObecnie flota linii składa się z 71 samolotów: ośmiu airbusów A320neo,
siedem A321neo, pięciu A330-200, trzech A330-200F, czterech A330-300, 31 boeingów B737-800, pięciu B777-300ER oraz ośmiu B787-9 Dreamliner.
Egipski przewoźnik oczekuje na dostawę 35 samolotów:
16 airbusów A350-900, jednego A330-200 oraz 18 boeingów B737-8 MAX.